Sıkça Sorulan Sorular
03 Ekim 2018

Poliklinik Çalışma Saatleri Nedir?

  • Hafta içi her gün mesai içi 08:00-17:00 ve mesai sonrası 17:00-19:00 saatleri arasında poliklinik hizmeti verilmektedir.

Randevulu mu Çalışıyorsunuz?

  • Hastanemiz hizmet verdiği branşlarda randevulu olarak çalışmaktadır. Hastanemizde muayene olmak için Merkezi Hekim Randevu Sistemi (MHRS) üzerinden ayaktan hasta muayenesi randevusu alınması gerekmektedir. Randevu sisteminden 2 şekilde randevu verilmektedir.
  • Alo 182’yi telefonla arayarak veya  www.mhrs.gov.tr internet adresine girerek en erken 1 gün sonrası için randevu alabilirsiniz.

Nasıl Muayene Olurum?

  • Randevu aldığınız saatin en az 30 dakika öncesinde  randevu aldığınız poliklinikte hazır olmanız gerekmektedir. Muayene kayıt işlemi için üzerinde  TC kimlik numarası bulunan nüfus cüzdanı, sürücü belgesi, pasaport veya evlilik cüzdanı gerekmektedir. Kimliksiz başvuru kesinlikle kabul edilmemektedir.  
  • Aşağıda belirtilmiş olan bireylerin öncelikli olarak muayene olma hakları vardır:
  • Acil vakalar (Ani gelişen hastalık, kaza, yaralanma ve benzeri durumlar ile ivedilikle tıbbi müdahale yapılması gerektiğine hekim tarafından karar verilen vakalar),
  • Ağır özürlü raporu bulunan engelliler,
  • Hamileler
  • 65 yaş üstü yaşlılar
  • Harp ve vazife şehitlerinin dul ve yetimleri ile malûl ve gaziler.
  • Muayene işlemlerinde karşılaştığınız her türlü sorunlarınızda Halkla İlişkiler veya Hasta Kayıt (Müracaat) görevlilerinden yardım isteyebilirsiniz.

Hastanenizde sosyal güvencesi olmayan hastaya bakılıyor mu?

  • Hastanemizde sosyal güvencesi olmayan hasta ücretli olarak sunulan imkanlardan yararlanmakta olup, tedavi masraflarını kendisi karşılamaktadır. Tedavi masrafları; hastanın hastanede kalış süresine, hastadan istenilen tetkiklere, uygulanan tedavilere (ilaç tedavisi, terapi, bireysel görüşme vb.) göre değişmektedir.

Kime Danışabilirim?

  • Hastanemiz tüm klinik ve polikliniklerinde tetkik ve tedavileri devam eden hastaların yakınlarına hastane uygulamaları hakkında bilgi aktarımını sağlamak, ilgili birimlere yönlendirmek ve yardımcı olmak amacıyla hastanemizin tüm bloklarında danışma birimleri bulunmaktadır.  Engelli hastalar hastanemize başvurduğunda işlemleri sırasında hastanemiz personeli yardımcı olmaktadır. İşitme engelli hastalar için dil bilen personelimiz mevcuttur.

İlaç Raporu Veriliyor mu?

  • Hastanemizde Tek Hekim İlaç Raporu verilmektedir.

Merkezi Hekim Randevu Sistemi (MHRS) Hakkında Nasıl Bilgi Alabilirim

  • Aşağıda yer alan linklerden Merkezi Hekim Randevu sistemi hakkında ayrıntılı bilgi alabilirsiniz;

https://www.mhrs.gov.tr/Vatandas/hakkimizda.jsp

https://www.mhrs.gov.tr/Vatandas/sikcaSorulanSorular.jsp


Muayene Olduktan Sonra, Doktorun İstediği Tetkiklerin Sonuçlarını Göstermek ya da Kontrole Gelmek İçin Randevu Almaya Gerek Var mı?

  • Bu konudaki uygulamamız polikliniklerimizin yoğunluğuna göre değişmektedir. Bu nedenle,doktorunuz tetkik istemiş veya kontrole çağırmış ise muayeneden çıktığınızda sonuçlarınızı göstermek veya kontrole gelmek için randevu almanız gerekip gerekmediğini poliklinik sekreterinden öğreniniz.

Öneri, Dilek ve Şikayetlerimizi Hastanenizde Kime Bildirmeliyiz?

  • Hastanemiz hizmet sunumuna yönelik her türlü öneri, dilek ve şikayetlerinizi “Hasta Hakları” birimimize sözlü veya yazılı olarak veya web sayfamız üzerinden iletebilirsiniz. Hasta ve hasta yakınlarımızdan gelen tüm öneri, dilek ve şikayetler hastane yönetimi tarafından düzenli olarak değerlendirilmekte ve gerekli iyileştirme çalışmaları yapılmaktadır.

Laboratuvar Sonuçları İçin Ne Kadar Beklerim?

  • 11.00' a kadar alınan tetkik sonuçlar saat 15.00 'de, merkez laboratuvarında çalışılan testler ertesi gün 14.00’da
  • 11.00 'a kadar alınan ilaç düzeyi sonuçları saat 14.00 ' de
  • 11.00'dan sonra alınan tetkik sonuçları ertesi gün saat 14.00 'de
  • Acil tetkik sonuçları 1 saat içinde verilir
  • Hepatit-HIV sonuçları ertesi gün saat 15.00’da sonuçlar verilir
  • Poliklinik kültür sonuçları numune alındıktan 2 (iki) gün sonra verilir.
  • Özel test (glikoz yüklenmesi, kreatinin klirens vs.) sonuçları için hasta numune alma sürecinde bilgilendirilir.
  • Toksikoloji ve AMATEM bölümümüze gelen idrar örnekleri mesai saatleri içinde verilmesini müteakip 4 (dört) saat sonra sonuçlandırılır.

NOT: Laboratuvar sonuçlarımız (toksikoloji hariç) onaylandıktan sonra internet sitemiz; www.erenkoyruhsinireah.gov.tr adresinden T.C kimlik numarası ve hastaya özel işlem numarası ile online olarak alınabilir.

AMATEM servisinde tedavi süresi ne kadar?

  • AMATEM Kliniği alkol ve madde kullanım bozukluklarının tedavisiyle ilgilenen, yoğun bakım, arındırma, sosyal destek ve rehabilitasyon çalışmaları, bilinçlendirme, dışarıya hazırlık ve eğitsel faaliyetler ile SAMBA sigara alkol ve madde bağımlılığı tedavi programı çerçevesinde çeşitli psikoeğitsel ve terapötik uygulamaların ve ilaç tedavilerinin yapıldığı bir kliniktir. Yatarak tedavi  programı 3 hafta olup en az bir yıl süre ile ayaktan tedavi programına katılım sağlanması gerekmektedir.

Hastayı evden alıp veya polis yardımı ile hastaneye getirme hizmetiniz var mı?

  • Hastanemiz tarafından böyle bir hizmet verilmemektedir. Kişinin çevresine zarar verme vb. davranışları olması halinde kolluk kuvvetlerinden (polis, jandarma) yardım talep etmeniz gerekmektedir.

Yakınımın/ Çocuğumun madde kullandığından şüphe ediyorum, madde kullanıp/ kullanmadığını nasıl öğrenebilirim? Haberi olmadan kan, idrar, saç örneği getirsem bakılır mı?

  • Yakınınızda/çocuğunuzda son zamanlarda gözlemlenen davranış değişiklikleri, öfke kontrol problemi, iş/okul hayatında yaşanılan sorunlar, sosyal içe kapanma, arkadaş çevresinde değişiklik; fiziksel olarak göz bebeklerinde büyüme-küçülme, renk solukluğu, gözlerde kızarıklık vb. değişiklikler olup olmadığı yönünde gözlem yapabilirsiniz. Madde kullandığından şüphe duyulan kişiyi suçlamadan, madde kullanıp kullanmadığını sorgulayabilir ve ikna edilebilirseniz buna yönelik tetkik yapılabilir. Kişinin haberi ve onayı olmadan tetkik yapılmamaktadır.

Hastanenizde olduğum muayene/ tedavi sicilime işleniyor mu?

  • Hastaların kişisel haklarının korunmasına yönelik hizmet verilmekte olup hasta bilgileri üçüncü şahıslarla paylaşılmamaktadır. Ancak mahkeme tarafından sorulan sorular yanıtlanmak zorundadır.